خرید از علی بابا و فروش در آمازون - ایزو وریفای | وریفای انواع حساب
ایزو وریفای | وریفای انواع حساب

خرید از علی بابا و فروش در آمازون

نحوه خرید از علی بابا و فروش در آمازون

علی بابا (Alibaba) یک فروشگاه اینترنتی است که به افراد حقیقی و حقوقی امکان خرید و فروش محصولات را به صورت بین المللی و محلی می دهد. نحوه خرید از علی بابا بسیار ساده است و در چند مرحله خلاصه می شود. کافی است به دنبال کالای مورد نظر خود و یک عرضه کننده مورد اطمینان با سابقه خوب در تراکنش های اخیر بگردید سپس با عرضه کننده بر سر جزئیات معامله به توافق برسید.  به عنوان روش پرداخت می توانید از پی پل (PayPal) یا دیگر سرویس دهندگان پرداخت استفاده کنید. همچنین می توانید از طریق موسسه ایزو وریفای اقدام به افتتاح حساب بانکی در کشور انگلیس بکنید و با اسفاده از کارت های بانکی این کشور اقذام به پرداخت نمایید.

ساخت حساب کاربری در وبسایت علی بابا

۱-ثبت نام در سایت علی بابا
به سایت علی بابا به آدرس alibaba.com وارد شوید.
آموزش خرید از علی بابا
۲-بر روی عبارت “Sign In” در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. اگر قبلا اکانت خود را ایجاد کرده اید می توانید از این منو وارد شوید. در غیر این صورت بر روی “Join free” کلیک کنید تا به مراحل افتتاح اکانت در علی بابا وارد شود. البته می توانید از طریق جیمیل، لینکدین، فیس بوک و یا توییتر به سایت علی بابا وارد شوید.
کار در آمازون

۳-تکمیل مشخصات

فرم مشخصات را مطابق راهنمایی که در تصویر زیر درج شده است، تکمیل کنید و کادر ‘Verification‘ را به سمت راست با حرکت موس بکشید و کدی که به شما نشان داده شده است را وارد کنید. همچنین ‘while creating website …’ را تیک دار کنید. و سپس در مرحله آخر بر روی “Agree and register” کلیک کنید.

۴-تایید ایمیل

ایمیل درج شده در مرحله قبل را چک کنید. کدی که برای شما ارسال شده است، وارد کنید. با وارد کردن این کد مراحل ثبت نام تکمیل می شود و شما یک اکانت در سایت علی بابا خواهید داشت

آموزش رایگان فروش در آمازون

 

جستجوی کالا

جست و جو بر اساس نام کالا

روش های متفاوتی برای جستجوی کالا و خرید از علی بابا وجود دارد. ساده ترین روش این است که کلیدواژه یا عبارتی را در بخش جستجوی کالا در صفحه اصلی وارد کنید. سربرگ Products را انتخاب و سپس عبارت مورد نظر را در بخش جستجو آن وارد کنید. در همین بخش کشور خود را از منوی آبشاری انتخاب و سپس روی دکمه Search کلیک کنید.

ساخت اکانت فروشنده در آمازون

علاوه بر این می توانید با استفاده از دسته بندی سمت چپ صفحه اصلی به دنبال کالای مورد نظر خود بگردید.

جست و جوی پیشرفته

جستجو بر اساس دسته بندی یا وارد کردن یک عبارت می تواند باعث نمایش هزاران کالا شود که شاید همه آن ها به کار شما نیاید. به همین دلیل می توانید با استفاده از جستجوی پیشرفته در سمت چپ یک سری ویژگی های کالای مورد نظر خود را مشخص کنید تا تنها کالای خاص نمایش داده شوند.

 

برای نمونه، جستجو واژه jeans بیش از ۵۰۰,۰۰۰ مورد را به شما نمایش می دهد ولی با علامت گذاری گزینه های سمت چپ می توانید دقیق تر جستجو کنید. مثلا علامت گذاری men’s jeans یا denim جستجو شما را محدود تر می کند.

همچنین می توانید با انتخاب کشور شخص فروشنده نتایج را فیلتر کنید. این مورد به شما کمک می کند که با جستجوی فروشندگان در کشور خود، هزینه های مربوط به ارسال را کاهش دهید.

 

به فروشنده پیام بفرستید

بر روی دکمه “Contact Supplier” کلیک کنید و سپس قسمت موضوع و بدنه پیام را تکمیل کنید. این پیام می بایست حاوی هر گونه سوالی که درباره محصول یا نحوه خرید دارید، باشد.

زبان مرجع مورد استفاده در وبسایت علی بابا معمولا انگلیسی است؛ سعی کنید که پیامتان دارای اشکالات نگارشی نباشد. فروشندگان ممکن است برای ترجمه پیام شما از مترجم هایی مانند Google Translate استفاده کنند، بنابراین مطمئن شوید که پیام شما واضح باشد.

فروش در آمازون ترکیه

بر سر حداقل سفارش مذاکره کنید

محصولات در وبسایت علی بابا دارای یک قیمت به ازای هر واحد و حداقل میزان سفارش (MOQ) هستند. البته هر دو این موارد قابل مذاکره هستند.

زمانی که با فروشنده تماس می گیرید، مثلا بپرسید که

Is the listed MOQ of 500 units negotiable? Would you consider an order of 400 units?

آیا حداقل سفارش ۵۰۰ واحد قابل مذاکره است؟ نظرتان درباره ۴۰۰ واحد چیست؟

حتی می توانید بپرسید که

At what quantity do you offer discounts ?

چه تعداد خرید شامل تخفیف می شود؟

قیمت را تایید کنید

همچنین باید تایید کنید که قیمت فهرست شده FOB یا Free On Board باشد. به این معنا که تمام هزینه های مربوط به ارسال کالا تا فرودگاه به عهده فروشنده و مابقی آن تا رسیدن به مقصد نهایی به عهده خریدار است.

مثلا بپرسید،

Is the listed price range of $2-3 (U.S.) per unit FOB? Can you provide a more accurate FOB quote at 400 units shipped to San Francisco, CA, USA  ?

آیا قیمت فهرست شده بین محدوده ۲ تا ۳ دلار آمریکا به ازای هر واحد FOB است؟
آیا می توانید FOB دقیق تری برای ۴۰۰ واحد که به سانفرانسیسکو آمریکا ارسال می شود، ارائه کنید؟

بر سر قیمت و روش پرداخت مذاکره کنید

شما و فروشنده می توانید بر سر ارز پرداخت و روش دلخواه پرداخت مذاکره کنید. به یاد داشته باشید که حتی قیمت گفته شده هم قابل مذاکره است! یعنی جای تخفیف دارد 🙂

مثلا از فروشنده بپرسید،

What’s the best price you can do for this product? Can you do $2 (U.S.) per unit? This would help convince me to source from you regularly in the future

بهترین قیمت که می توانید برای این محصول بدهید چقدر است؟ می توانید به ازای هر واحد ۲ دلار بدهید؟ این به من کمک می کند که در آینده از شما خرید های بیشتری داشته باشم.

درخواست نمونه کنید

زمانی که با فروشنده تماس می گیرید، باید به یاد داشته باشید که پیش از خرید به تعداد بالا حتما یک نمونه درخواست کنید. به این روش می توانید پیش از این که پول زیادی برای خرید پرداخت کنید، کیفیت محصول را بررسی کنید. به این منظور از فروشنده بپرسید :

Do you offer product samples? What is the difference in pricing for samples?

آیا می شود نمونه ارائه کنید؟ تفاوت قیمت نمونه چقدر خواهد بود؟

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

×
واتساپ
تلگرام